Amnesty International en Prophets halen hard uit met 1.000 stokslagen

In 2014 werd blogger Raif Badawi in Saudi-Arabië veroordeeld tot 10 jaar cel, 1000 stokslagen en een zware geldboete. Hij werd gestraft omdat hij kritische uitspraken deed over de overheid en de islam zou beledigd hebben.

Op 9 januari 2015 onderging Raif de eerste vijftig stokslagen. Internationaal protest kon gelukkig verhinderen dat Saudi-Arabië de overige 950 stokslagen uitvoerde.

Op 16 juni 2020 zit Raif Badawi exact 8 jaar in de cel. En dat wil Amnesty International niet zomaar laten voorbijgaan. Amnesty International eist zijn vrijlating.

Prophets zet deze datum dan ook impactvol luister bij. In een begeesterende online video laat Mario Goossens, drummer van Triggerfinger, het stokslagen regenen – 1000, om precies te zijn.

Deze video laat er geen enkele twijfel over bestaan: stokslagen komen hard aan. Tijd nu voor de vrijlating van Raif. Tijd voor actie op www.amnesty-international.be

(Slachtoffer in video is niet Raif Badawi)

Client: Amnesty International
Agency: Prophets
Client Team: Griet Ryckeboer, Naomi Ansah
Creative Director: Sam De Win
Creatives: Ivan Moons, Wouter Huyghe
Account Team: Severine Vanoirbeek, Amber Verberckmoes
Music: Mario Goossens
DOP - Pieter Hellemans en Brent Van den Abbeele
Director - Gerd Van Geel
Grading - Tom Lemmens
Met dank aan - DB Video / Motcha - cc De Muze

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.

A. Reyerslaan 70
B-1030 Brussel