Amnesty mensrechtelijk beschermd door Prophets

Elk jaar schrijft de VRT een wedstrijd voor gratis zendtijd in het kader van Boodschappen van Algemeen Nut. Prophets kaapte deze zendtijd voor Amnesty International weg met een mooi tweeluik over de mensenrechten.

We kunnen niet genoeg herinnerd worden aan het belang van de rechten van de mens. Mensenrechten weerspiegelen onze fundamentele levensbehoeften. Maar dat lijken we soms te vergeten, in de huidige tijden waarin heel wat vrijheden en mensenrechten op de proef worden gesteld.

In een cinematografisch tweeluik legt Prophets daarom de link met rechten die we allemaal kennen: auteursrechten. Teksten, boeken, nummers … mogen niet zomaar worden gekopieerd of misbruikt. Josse De Pauw, theatermaker en acteur, en schrijfster Saskia Decoster leggen  zeer sereen en sober uit waarom.

De tastbare logica van auteursrechten is de perfecte brug naar mensenrechten. Zoals we auteursrechten respecteren, moeten ook onze mensenrechten worden gerespecteerd. En daarom roepen Saskia Decoster en Josse De Pauw op om net als zij de mensenrechten te verdedigen alsof je zelf hebt geschreven.

AKA De Mensen maakte er twee intrigerende en stilistische stillevens op 16mm van. Een prachtige en nobele boodschap van algemeen nut.

CREDITS
Client : Amnesty International
Contacts : Griet Ryckeboer

Agency : Prophets
CD : Sam De Win
Creation : Wouter Huyghe, Ivan Moons
Account Team : Amber Verberckmoes, Severine Vanoirbeek
Production Company : AKA De Mensen
Executive producer: Eline Rousseau
Producer : Rana Cools
Director : Charlotte De Cort
DOP: Kamiel Doens
Geluid: Neal Willaert
Montage: Kobe Van Baekel

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.

A. Reyerslaan 70
B-1030 Brussel