Audi en Prophets nemen je mee in een elektrische e-xperience.

Donderdag 26 juli 2018 — Prophets en Audi lanceren Audi e-xperience: een baanbrekende app die je toont welke impact elektrisch rijden kan hebben op jouw mobiliteit, op basis van de autoritten met je huidige, klassieke brandstofwagen. Een doordachte primeur met de lancering van de eerste 100 procent elektrische Audi in het vooruitzicht.

Onbekend is onbemind

Uit uitgebreid onderzoek bleek dat er bij heel wat autobestuurders nog twijfels en vooroordelen bestaan over elektrisch rijden. Hoe lang kan je rondrijden met één laadbeurt? Wanneer moet je laden en waar vind je een laadpunt? En vooral: is het goedkoper? Een hoop vragen die mensen doen twijfelen over de aankoop van een elektrische wagen.

Virtuele testrit

Op al die vragen biedt de Audi e-xperience app een pasklaar antwoord. De smartphone-applicatie voor Androïd en iOS simuleert heel nauwkeurig wat elektrisch rijden voor jou kan betekenen, terwijl je nu nog met je huidige, klassieke wagen rondrijdt. Na elke rit berekent de app aan de hand van je snelheid, acceleratie en afgelegde afstand hoeveel elektrische energie je zou verbruiken met een elektrische wagen, hoeveel energie je nodig hebt voor een trip, wat de status is van je virtuele batterij, enzovoort.

Bereken je besparing

Daarnaast kan je ook je huidige auto ingeven: zo kan de app je vertellen hoeveel je zou besparen en hoeveel minder CO2 je zou uitstoten met een elektrische wagen. Overtuigende argumenten die onzekerheid wegnemen wanneer je twijfelt om een elektrische wagen te kopen. Als kers op de taart krijg je ook heel wat praktische tips mee: perfect voor als je weinig afweet van elektrisch rijden.

Eerst loaden, dan laden

De Audi e-xperience app die ons klaarstoomt voor een meer elektrische mobiliteit is een primeur en zal in verschillende landen worden uitgerold. Audi en Prophets rekenen erop dat de gratis app massaal wordt gedownload en dat hij mensen doet inzien dat elektrisch rijden een antwoord biedt op de mobiliteitsbehoefte van velen. Björn Joos, partner van Prophets: “Met e-xperience willen we méér elektrische voertuigen op de weg krijgen door mensen beter te informeren. Wie vandaag onze app loadt, laadt in de toekomst misschien zijn elektrische Audi.”

Beschikbaar in Google Play                           Beschikbaar in de App Store

Credits:

Client: Audi
Contacts: Mathias Ankaert, Guy Van Mol, Frédéric Hurchon
Agency: Prophets
CD: Sam De Win
Creative Strategist: Björn Joos
Account Team : Jeremy Demoor, Amaury Thomas
Project Manager: Stijn Bonjean
Design: Paul Joly, Frederik Draulans
Development: Tom Bruyneel, Samuel Joos
Copy: Tine Sinnaeve