Nafi Thiam zet Audi e-tron onder stroom

Op 18 september stelde Audi in San Francisco trots zijn eerste 100% elektrische model voor. De Audi e-tron, een premium SUV met rijbereik van meer dan 400 km gemeten volgens WLTP-rijcyclus, wordt bij Audi Brussels in Vorst gebouwd. Om de lancering in België extra kracht bij te zetten blikte Prophets voor Audi een spot in met de nationale atletiekster Nafi Thiam.

Charged by Belgians
Audi deed beroep op de Belgische knowhow en de fabriek in Vorst om zijn eerste 100% elektrische SUV het levenslicht te laten zien. “De productielijn in Vorst dient om de Audi e-tron tot in alle uithoeken van onze planeet te laten rijden. En da’s eerder uniek”, vertelt Sam De Win, CD bij Prophets. “Audi Import Belgium wilde deze exclusieve primeur dan ook graag op een originele manier aan de rest van de wereld aankondigen.”

Charged by Nafi
En daar kwam Nafi Thiam, die al enkele jaren Audi-ambassadrice is, in beeld. Twee krachtige elektromotoren drijven de nieuwe Audi e-tron aan. Maar wat als onze nationale atletiektrots de 95 kWh lithion-ion batterij oplaadt? Prophets en Audi testten het uit en plaatsten Nafi Thiam op een loopband in de Audi-fabriek in Vorst. De atlete werkte er met enthousiasme een looptraining af om de batterij van de Audi e-tron op te laden.

De spot -waarin dé twee toonbeelden van topprestaties schitteren- wordt binnenkort verspreid op sociale media en vertoond in de bioscoop.

Client: Audi
Contacts: Frédéric Hurchon, Marie Carranza, Sofie Luyckx
Agency: Prophets
CD: Sam De Win
Creatie: Sam De Win, Wouter Huyghe, Usman Abdul
Account team: Amaury Thomas, Melanie Chabrier
Productie: Initials LA
Director: Jef Boes
Photographer: Jan Locus
Music & sound: Klankwerk

Prophets is een 360°-marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA, dat bestaat sinds 2004. Met een team van meer dan 60 creatieve marketeers helpt het bureau toonaangevende merken met het doorgronden van hun customer journey. Vanuit Antwerpen en Brussel werkt het agentschap voor Audi, Crelan, Q8, Barco, Sodexo, MIVB, DKV, de Europese Commissie, Generali, Orange, Federal-Mogul, Nucleair Forum en vele anderen.

Reyerslaan 70
B-1030 Brussel