Opmerkelijke Digitale coalitievorming : Intracto Group & Prophets nemen samen de vlucht vooruit.

Terwijl we met z’n allen hoopvol uitkijken naar een nieuwe regering, tekent zich ook binnen het digitale bureaulandschap een opmerkelijke coalitievorming af tussen een aantal toonaangevende spelers.

Sedert begin dit jaar bouwt Intracto Group in sneltempo een digitale full-service groep uit, met acquisities op gebied van technologie, marketing, content, creatie en strategie.

Vandaag kondigen Intracto Group en Prophets aan voortaan samen verder te gaan met een duidelijke ambitie: de leidende digital-first full service groep worden op onze markt.

Door de toevoeging van Prophets als strategisch-creatief speerpunt, positioneert de Intracto Group zich als toonaangevende speler met ruim 420 teamleden. Met de aanwezigheid van Prophets in Antwerpen en Brussel, trekken de nuchtere Kempenaars nu dus ook naar het centrum van het land.

Björn Joos van Prophets verklaart: ‘de laatste jaren werden we geregeld benaderd door internationale spelers die in België voet aan de grond wilden krijgen. En toch hebben we ervoor gekozen mee te bouwen aan dit vernieuwend verhaal. Omdat we ervan overtuigd zijn dat de markt klaar is voor een écht full-service communicatiebureau waarbij technologie, strategie en creatie hand in hand gaan.’

Mede-oprichter Tom Willemkens preciseert: ‘het traject dat Pieter met Intracto de afgelopen 13 jaar zonder veel getoeter aflegde, is opmerkelijk. Ergens delen we diezelfde no-nonsense attitude die ons verbindt en ook in de toekomst nog van pas zal komen. Deze weloverwogen stap biedt extra kansen voor het hele team én voor alle klanten, die hiermee ook toegang krijgen tot een breed scala aan technologisch en marketingtalent.’

Daadkrachtige formateur.
Deze ambitieuze acceleratie wordt actief ondersteund door Waterland, die als volwaardige partner in het groeiverhaal, voor de nodige strategische en financiële ondersteuning garant staat.

Cédric Van Cauwenberghe, Managing Partner bij Waterland verklaart;
‘Het agentschap van de toekomst is volgens ons het stadium van 360° campaigning al lang gepasseerd, en draait om ‘permanente & truly full-service benadering’, met naast creatieve en strategische excellentie dus ook gediversifieerde technologische ontwikkelings- en deliverycapaciteiten in huis. De combinatie van Prophets en Intracto Group kan dit soort leiderschap creëren binnen België én daarbuiten’.

Grensverleggend.
Het actieterrein van de Intracto Group stopt overigens niet aan onze landsgrenzen. Met de aanwezigheid van Intracto in Nederland en geplande acquisities wordt dus volop de kaart van territoriale expansie getrokken.

Pieter Janssens, CEO Intracto Group; ‘Onze ambitie bestaat erin het huidige en toekomstige talent dat een antwoord kan bieden op de digitale uitdagingen van bedrijven, in één groep te verzamelen. Met Prophets halen we nu ook het nodige strategisch en creatief talent in huis om onze ambities te realiseren.’

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.

Over Intracto Group
Intracto Group is een innovatieve digital services-groep in de Benelux, die zich bevindt op het kruispunt van strategie, creatie, marketing en technologie. De onderneming heeft kantoren in Herentals (BE), Antwerpen (BE), Mechelen (BE), 's-Hertogenbosch (NL), Tilburg (NL), Gorinchem (NL), Breda (NL) en Utrecht (NL).

Intracto bouwt mee aan de business van nationale en internationale klanten zoals Knauf Insulation, Akzo Nobel, Canon, Alphabet, Michelin, Brussels Airport, Manna, Quick-Step, Torfs, Media Markt en Kom Op Tegen Kanker. Het bedrijf werd opgericht in 2005 en telt meer dan 360 experts.

De groep bestaat naast de kantoren van Intracto in Herentals, Antwerpen en 's-Hertogenbosch ook uit het allround agentschap Luon, de marketing automation-bureaus Raak & Adagio en het contentbureau Snackbytes. In Nederland vervoegde ezCompany recent nog de groep.

Intracto werd in 2019 verkozen tot nationale Trends Gazelle bij de KMO's

A. Reyerslaan 70