Prophets & RTL maken een rood kruis over de armoede.

Vrijdag 5 december 2014 — Het ‘Croix Rouge de Belgique’ stak de taalgrens over om haar eerste grootschalige fundraising campagne te realiseren.

Fabienne Damsin, communicatiedirecteur CRB: “Bij Prophets vond het Croix Rouge het juiste aanstekelijke voluntarisme om onze doelstellingen waar te maken”…

Het bureau tekende een sobere maar indringende cross-mediale campagne uit, die samen met RTL als mediapartner van het Croix Rouge opgezet werd.

De campagne staat stil bij de één op vijf Belgen die dagelijks geconfronteerd worden met armoede, die hen tot vaak moeilijke keuzes dwingt.

Het Croix Rouge roept daarom op om letterlijk en figuurlijk “een kruis te maken over deze armoede”.

In een reeks van 3 TV spots, 3 radiospots, banners en een speciale thema-uitzending op RTL worden personen in armoede geportretteerd, worstelend met de dilemma’s waar ze voor staan bij gebrek aan middelen.

Deze lokale armoede uit de wereld helpen is waar het telkens om draait, en waar het Croix Rouge met haar ‘épiceries sociale’ in de bres springt.

Julie Taton heeft meteen toegezegd om de rol van ambassadrice voor Croix-Rouge op te nemen.

TVC Aurore

TVC Claude

TVC Jacky