Prophets & Toerisme Vlaanderen promoten topchefs wereldwijd

Prophets & Toerisme Vlaanderen promoten topchefs wereldwijd

Toerisme Vlaanderen en minister Ben Weyts lanceerden op de Chef Days in Oostenrijk de nieuwe communicatiestrategie om Vlaanderen als culinaire bestemming voor foodies op de kaart te zetten. Communicatiepartner Prophets ontwikkelde alle materialen voor deze lancering en zal de komende maanden Toerisme Vlaanderen verder bijstaan bij het concretiseren van de strategie.

Het eerste deel bestaat uit een aantal filmpjes en print materialen voor de Chef Days. In samenwerking met chefs Kobe Desramaults en Gert De Mangeleer creëerde Prophets voor Toerisme Vlaanderen 2 prachtige portretfilms, waarvan de chefs gebruik kunnen maken op de Chefs Days en andere buitenlandse reizen.

Voor Peter Goossens is ook een portretfilm in de maak. Daarnaast is er ook een algemene film die 6 Vlaamse ambachten centraal stelt. De vakmannen –en producten in die film zijn de appelen –en peren uit Haspengouwen, het West-Vlaams Rood Rund van Dierendonck, de bieren van De Kroon, de de chocolade van Dominique Persoone, de garnaalvissers uit Oostduinkerke en de hopscheuten uit Proven.

Voor de productie werkte Prophets samen met Piet De Kersgieter, foodfotograaf –en filmmaker. Zijn kennis en specialisme zorgden ervoor dat de puurheid van de producten, vakmannen en chefs telkens prachtig werden weergegeven.

De chef-toolkit wordt in de tweede helft van het jaar verder uitgebreid met diverse on- en offlinematerialen waarin de bestemming Vlaanderen gekoppeld wordt aan topchefs en ambachtelijke producenten.

The #flandersforfoodies movie of Gert De Mangeleer (HERTOG JAN ***, LESS BISTRO)

The #flandersforfoodies movie of Kobe Desramaults (IN DE WULF *, DE VITRINE and THE SUPERETTE)

Published with Prezly