Prophets bankiert online met myCrelan

Vrijdag 26 januari 2018 — Crelan-klanten bankieren voortaan via myCrelan: een nieuw online banking platform dat nog gebruiksvriendelijker is dan zijn voorganger. Prophets hielp de tool realiseren en stond ook in voor de lanceringscampagne.

Het ontwikkelen van myCrelan is een volgende, nieuwe stap om de positionering van Crelan te versterken. Crelan wil een bank zijn ‘zoals een bank hoort te zijn’. Kris Vanhauwermeiren, tech director van Prophets zegt daarover: “Bij Crelan staat persoonlijk contact en het menselijke aspect zeker centraal. Maar we weten allemaal dat een optimale, digitale relatie met de klant minstens even cruciaal is.”

Prophets stond niet alleen in voor het UX, design en frontend van myCrelan. In overleg met het team Crelan-developers werkte het bureau meer dan een jaar aan de implementatie van het platform. Kris Van Hauwermeiren: “myCrelan werd ook al een paar maanden op kleine schaal gebruikt door een select groepje van coöperanten en medewerkers. Zo kregen we de tool helemaal op punt.”

Om Crelan-klanten zo snel mogelijk warm te maken voor het nieuwe platform worden momenteel enkele promospots getoond via social media. Hoewel myCrelan voor zich spreekt, helpen enkele demofilmpjes klanten op weg met nieuwe functionaliteiten.

De demofilmpjes bekijk je hier.

Bekijk een demovideo.

Bekijk een promovideo.