Prophets bestrijdt leasefobie

Prophets bestrijdt leasefobie

Maandag 19 januari 2015 — Te veel zelfstandige ondernemers en bedrijfsleiders denken onterecht dat nieuwe bedrijfswagens leasen duurder is dan kopen. Marktleider LeasePlan vroeg aan Prophets om een geïntegreerde campagne te ontwikkelen die zelfstandigen, vrije beroepers en  KMO’s, bewust maakt dat leasen bij LeasePlan ook voor hen een goede oplossing is.  Het is de eerste campagne van de hand van Prophets, sinds het agentschap in september 2014 de LeasePlan-pitch won. 

Onder de noemer ‘Leasefobie bestrijdt Prophets de vooroordelen over leasing en LeasePlan. Binnen dit koepelconcept richt de campagne zich met gesegmenteerde boodschappen op verschillende type ondernemingen: een kleine zelfstandige heeft immer andere argumenten nodig dan de fleetmanager van de grotere KMO. Verschillende bannerversies, gericht op typische misvattingen, werden in december breed uitgezet om traffic, CTR-rates en de online conversiefunnel op de LeasePlan-site te kunnen optimaliseren. Vanaf 15 januari komt de campagne in een stroomversnelling : extra banners en landingspagina’s worden uitgerold met nadruk op de saloncondities. De digitale campagne wordt ondersteund met een radiocampagne en diverse printadvertenties verschijnen in KMO-publicaties en printspecials rond het Autosalon. Daarnaast blijft one-to-one permanent een belangrijke rol spelen, oa. door remarketing en e-mailing (op prospecten en eigen databases).

Alle online media werd 100% flexibel ingekocht en dagelijks geoptimaliseerd in samenwerking met de Nederlandse Programmatic Buying en dataspecialist MediaScience, die vorig jaar een afdeling in België opende.

Published with Prezly