Prophets doet de dingen praten voor Orange

Maandag 7 mei 2018 — Wat als niet alleen mensen, maar ook dingen met elkaar konden praten? Dan gaat er pas een nieuwe wereld open. Prophets en Orange Belgium maken het mogelijk. IoT of het Internet of Things is immers meer dan een hype. Prophets test nieuwe IoT-oplossingen in een echt kantoor, en laat objecten met elkaar communiceren op hun eigen sociaal netwerk ‘Thing Talk’…meteen een creatieve showcase van de vele mogelijkheden die het Orange Mobile IoT netwerk en de Orange Rapid Development Kit bieden.

“Wat kan IoT vandaag betekenen voor een bedrijf? Dat was ons uitgangspunt,” aldus Project Manager Stijn Bonjean. “Met de Rapid Development Kit die Orange lanceerde, konden we snel en gemakkelijk aan de slag. Hiermee connecteerden we alledaagse objecten met het internet. Al snel vonden we heel concrete toepassingen die we bij Orange op kantoor installeerden: slimme parkeerplaatsen, intelligente bureaustoelen, planten die hun eigen watervoorziening regelen …”

Niet zomaar een sociaal netwerk

Om deze objecten die plots ‘smart’ werden een forum te geven, werd ‘Thing Talk’ opgezet. Een speelse parodie op een sociaal netwerk, waarop geen mensen, maar wel objecten met elkaar communiceren. Hoe maakt een plant duidelijk dat hij water nodig heeft? Of hoe hard moet een bureaustoel vibreren om iemand te laten opstaan? Dat soort conversaties en interacties zie je op ‘Thing Talk’.

Mobiel IoT-netwerk van Orange

Ingrid Gonnissen, Chief Business Officer bij Orange Belgium: “Eind vorig jaar was de nationale uitrol van ons Mobile IoT-netwerk compleet. Van toen af kon iedereen in België onze nieuwe netwerktechnologie gebruiken om slimme IoT-oplossingen te ontwikkelen. Maar we gaan nog verder. Samen met experten zoeken we naar slimme oplossingen op maat van onze klanten. Vandaag bieden we klanten een Rapid Development Kit. Hiermee nodigen we kleine, middelgrote en grote ondernemingen uit om de wondere wereld van mobiele IoT te ontdekken, zoals op Thing Talk.”

Kijk ook mee achter de schermen van dit project.

Client: Orange

Client Team: Magda Trullemans, Liesbet Delvoye, Gert Pauwels, Chris Dubois

Creative Director: Sam De Win

Design: Janne Degryse, Tunke Lauriks, Dorien Bradt

Copy: Tine Sinnaeve

Strategy: Bram Cappaert

Project manager: Stijn Bonjean

UX: Joe Smith, Seppe Renty

Account Team: Véronique Lemmens, Ikram Boularbah, Yasna Ekama

IoT development: Samuel Joos, Tom Bruyneel

Video production: Bram Kempynck (camera), Pieter Dombret (motion)

Technical partner: All Things Talk

Vragen over Thing Talk?

Contacteer Annelore Marynissen

annelore.marynissen@orange.com

press@orange.be

of Stijn Bonjean

sbonjean@prophets.be

Prophets makes objects talk for Orange - CASEMOVIE

Wat als dingen met elkaar spreken?
De waterkoeler spreekt op Thing Talk.
Ook de kantoorplanten hebben iets te zeggen op Thing Talk.
Niet-te-missen conversaties op Thing Talk.