Prophets doet méér met VR

Prophets doet méér met VR

Virtual Reality is hot. Maar wie de apps, games, video’s … heeft uitgeprobeerd, blijft vaak op z’n honger zitten. Met een high-tech VR-on-demand-kit gaat Prophets een stap verder: het laat mensen mét VR-bril participeren in echte verhalen én in real time. Virtual reality is zo niet langer passief éénrichtingsverkeer, maar two-way communication. 

 

Hardware voor eindgebruikers

Wat moeten we ons voorstellen bij de op maat gelaste VR-kit? Een installatie, die door Prophets werd samengesteld uit hardware voor consumenten: twee 360fly 4K camera’s, een omni binaural microphone met 4 paren oren, flybox, geluidsversterker, processor and interne batterij.

 

Van VR-kit naar VR-bril

De persoon mét VR-kit op de rug neemt 360° video op. Een tweede persoon mét VR-bril geniet van een ware VR-experience. Hoe dat kan? Beeld én audio worden via het 4G-netwerk van Orange gestreamd naar de bril. Prophets schreef ook een eigen Android-app om de 360° video te bekijken én beluisteren.

 

Verder dan de VR-hype

Het innoverende Prophets-kitchen-team bedacht en ontwikkelde de VR-kit volledig zelf. En ondanks de wat artisanale touch, is de kit heel vernieuwend. Lucas Caesens, creatief technoloog bij Prophets: “Het unieke aan de kit, is dat hij volledig autonoom is, en draadloos. Vernieuwend zijn vooral de two-way communication en het realtime stitchen van 360° beeld en 3D-audio. Hiervoor was unieke software van onze developers nodig, met heel wat zware rekenkracht.”   

 

VR-service op vraag

De VR-kit werd uitgebreid getest en al voorgesteld als VR-on-demand-service voor de Make it Real-campagne van Orange. Hij wordt nu gebruikt voor het shooten van enkele mini-documentaires.

 

Bekijk meer technische details, fotomateriaal én een eerste mini-docu op www.makeitreal.tech

 

 

 

 

Over Prophets

Prophets is een 360°-marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA, dat bestaat sinds 2004. Met een team van meer dan 60 creatieve marketeers helpt het bureau toonaangevende merken met het doorgronden van hun customer journey. Vanuit Antwerpen en Brussel werkt het agentschap voor Audi, Crelan, Q8, Barco, Sodexo, MIVB, DKV, de Europese Commissie, Generali, Federal-Mogul, Nucleair Forum en vele anderen.

Prophets
Mechelsesteenweg 64 Bus 301
B-2018 Antwerpen

Reyerslaan 70
B-1030 Brussel