Prophets en Audi laten wagens uit beeld rijden voor autoloze zondag

Wie afgelopen zondag naar Audi.be surfte merkte daar allicht iets ongebruikelijks op. Voor één keer was er op de homepage geen énkele wagen te bespeuren. Die opmerkelijke stunt kaderde in de autoloze zondag. Als voorvechter van duurzame mobiliteit steunde het merk met de vier ringen de actie voor het verlagen van de CO₂-uitstoot met plezier.

Foto’s van lege straten sierden afgelopen autoloze zondag, 20 september, de homepage van Audi.be. De luxueuze wagens van het merk met de vier ringen die daar gewoonlijk de show stelen, waren voor de gelegenheid even buiten beeld gereden.

Een automerk dat mee op de kar springt van een actie om de auto te laten staan? “Straf”, denkt u misschien. Maar het past perfect in de visie van Audi op duurzaamheid. Het gaat er immers niet om de auto te bannen. Het gaat om verstandig gebruik ervan. Zo ambieert Audi een CO2-neutrale mobiliteit en wil het merk tegen 2025 meer dan 30 elektrische modellen te lanceren – goed voor een marktaandeel van 40%.

Maar er is meer. Audi wil niet gewoon elektrische wagens ontwikkelen, z’n wagens moeten over de hele lijn CO2-neutraal zijn – van productie tot dagelijks gebruik. Bovendien heeft Audi een duidelijke missie om volledig CO2-neutraal te zijn tegen 2050. In de fabriek in Brussel, heimat van de Audi e-tron, verloopt de productie nu trouwens al volledig CO2-neutraal.

En ook met recyclage is het merk volop bezig. Denk: zetelbekleding uit gerecycleerde pet-flessen, een gesloten circuit voor accu’s en aluminium, … Kortom, de boodschap is duidelijk: het is niet omdat u een wagen hééft, dat u er niet duurzaam mee hoort om te springen.

Laat hem voor korte ritten dus gerust staan, en spring op uw fiets of elektrische step (de Audi e-tron scooter komt er overigens binnenkort aan). En maak van autoloze zondag gerust gebruik om uw wagen eens een goede wasbeurt te geven.

Credits:

Client: Audi
Contacts: Stef Sleurs
Agency: Prophets
Strategy: Bram Cappaert
CD: Sam De Win
Creatives: Adnan Chehima
Account: Nathalie Vergught
Technical Director: Kris Van Hauwermeiren
Production: Mike Veeckmans

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.

A. Reyerslaan 70
B-1030 Brussel