Prophets en Hypermarkten Carrefour schenken klare wijn

Maandag 26 september 2016 — Voor élk moment hebben de Hypermarkten Carrefour een gepaste wijn in huis. Dat is de kerngedachte van de fonkelnieuwe belevingssite van het halfjaarlijkse wijnfestival. Prophets mikt met de site op een zo groot mogelijk publiek door een interface met naadloos gesynchroniseerde video’s.

“Met zo’n groot aanbod kwaliteitswijnen willen we klanten adviseren zodat ze de juiste keuze maken. Daarom linken we op de wijnsite telkens 8 van onze wijnen aan 4 verschillende momenten waarop wijn geproefd wordt: degustatie, gastronomie, feest of ontdekking. Want voor ieder is er wat wils, op élk moment,” aldus Mélody Coomans, Digital Marketing Manager van hypermarkten Carrefour.

Consumer experience

Prophets, één van Carrefour Belgiums vaste digitale partners, zorgt op de site voor een ware consumer experience. Bezoekers beleven bewust of onbewust de 4 verschillende wijn-momenten terwijl ze op zoek zijn naar hun favoriete wijnen. Dat doet Prophets met 4 perfect gesynchroniseerde video’s, waarin mensen wijn proeven op 4 verschillende momenten.

Echt monnikenwerk

Amaury Thomas, Account Director bij Prophets: “De video’s hebben hetzelfde script en zijn naadloos aan elkaar gezet. Scrol je van het ene wijnmoment naar het andere, dan loopt de video gewoon door, met andere figuranten, in een andere setting. Zowel shooting als montage betekende dan ook echt monnikenwerk.”

Meer beleving, meer inspiratie

Door méér beleving toe te voegen aan het doorsnee websitebezoek, wil Carrefour de kijker niet alleen een prettige ervaring meegeven, maar uiteraard ook inspireren. Daarom geven ze ook nog enkele degustatie tips mee en links naar de lekkerste Carrefour recepten. Beleving en inspiratie waren voor Prophets ook de insteek voor de bijhorende bannering- en e-mailcampagne.

Proef elk moment van Carrefour op www.onswijnfestival.be

Bekijk de homepage met navigatie
Bekijk de wijnsite op smartphone en tablet