Prophets en Seppe Nobels zetten aardappel terug op de kaart

Prophets en Seppe Nobels zetten aardappel terug op de kaart

Net nu we het verschil kennen tussen quinoa, bulgur en kamut, pakt Prophets uit met een nieuwe aardappelcampagne voor VLAM. Groentekok van het jaar Seppe Nobels, chef van het Antwerpse restaurant Graanmarkt 13, die de aardappel een warm hart toedraagt, duikt hiervoor in zijn recepten, en wordt hét gezicht van de campagne.

 

Dat aardappelen verrassend en veelzijdig zijn, bewijst Prophets met een ludiek filmpje, geshoot door filmmaker en foodfotograaf Piet De Kersgieter. Daarin serveert Seppe Nobels vanuit zijn foodtruck ‘Solanum’ aan nietsvermoedende voorbijgangers. Onder het mom van ‘exotisch superfood’ laat hij hen een vernieuwend slaatje proeven met aardappelen van bij ons.

 

Culinair erfgoed

Waarom Nobels zich engageert voor deze campagne? “Aardappelen maken al 400 jaar deel uit van onze eetcultuur. Iedereen heeft het over superfoods, maar quinoa bijvoorbeeld wordt wel ingevlogen vanuit de andere kant van de wereld. Als ik als Belg in het buitenland kom, ben ik fier op onze aardappelgerechten. Frietjes bijvoorbeeld, die maken toch echt deel uit van onze identiteit?”

 

Goudklompjes van onze aarde

De campagne van VLAM is dus een smakelijke knipoog naar alle voedselhypes van vandaag. Maar in de eerste plaats wil VLAM via Facebook, bannering en native advertising mensen opnieuw warm maken voor de ondergewaardeerde knol. De receptensite lekkervanbijons.be inspireert met originele aardappelrecepten, nuttige tips en aardappelweetjes. En hier lees je ook dat aardappelen lang niet zo ongezond zijn, als wordt beweerd.

 

Bloggerevent

Voor de aftrap van de aardappelcampagne van VLAM ging Nobels nogmaals in de potten roeren. Bloggers én journalisten mochten hun smaakpapillen laten verwennen tijdens een vijfgangen-aardappeldiner in Graanmarkt 13.

 

Bekijk hier het filmpje van Seppe Nobels.

Meer aardappelrecepten op www.lekkervanbijons.be/aardappel.

Over Prophets

Prophets is een 360°-marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA, dat bestaat sinds 2004. Met een team van meer dan 60 creatieve marketeers helpt het bureau toonaangevende merken met het doorgronden van hun customer journey. Vanuit Antwerpen en Brussel werkt het agentschap voor Audi, Crelan, Q8, Barco, Sodexo, MIVB, DKV, de Europese Commissie, Generali, Federal-Mogul, Nucleair Forum en vele anderen.

Prophets
Mechelsesteenweg 64 Bus 301
B-2018 Antwerpen

Reyerslaan 70
B-1030 Brussel