Prophets gooit schuldgevoel overboord voor Fairtrade

Dinsdag 4 oktober 2016 — Iedereen heeft zijn eigen guilty pleasure: chocolade, koffie, suiker … En ook voor die lekkernijen bestaat er een Fairtrade variant. Een uitstekend excuus om je volledig te laten gaan tijdens de Week van de Fair Trade. Door Prophets omgedoopt tot Guilt-Free Pleasure Week.

Met de eerste editie van de Guilt-Free Pleasure Week dagen Prophets en Fairtrade Belgium zoveel mogelijk mensen uit om 10 dagen lang alleen maar Fairtrade tussendoortjes te consumeren. Want zo krijgen de Fairtrade boeren in het Zuiden een eerlijk inkomen.

Ongelimiteerd smullen

Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium:We willen dat mensen de consumptie van Fairtrade producten als een plezier zien en niet als een plicht. We wijzen niet met een belerend vingertje. Onze producten zijn duurzaam, maar allerminst saai. Ze zijn lekker én van een uitstekende kwaliteit.”

Aanzet tot gedragsverandering

De oproep moet supermarktbezoekers sneller naar de Fairtrade variant van hun favoriete tussendoortjes doen grijpen. Guido Goffeau, creatief directeur bij Prophets: “Met een mix van online posts, een Facebook-event en grappige selfies van BV’s en BW’s zetten we mensen aan om massaal mee te doen.”

Ook Bekende Belgen smullen mee

Voor de fotografie en regie van de campagnespot wist Prophets Frieke Janssen te strikken. De productie was in handen van Uncle Bob. Ook enkele BV’s en BW’s zoals Pieter Embrechts en Jonas Van Geel verleenden maar al te graag hun gulzige medewerking voor de spot, het drukwerk en het meesmullen op sociale media.

De Guilt-free Pleasure Week loopt van 5 tot 15 oktober.

Meedoen kan op www.guiltfreepleasures.be

Week van de Fair Trade wordt Guilt-free Pleasure Week

Smul mee van de campagneaffiche
Ontdek welke BV er zin in heeft