Prophets lanceert epische activatie voor Audi A1 Sportback.

De nieuwe Audi A1 Sportback is géén gewone wagen. Waarom? Interieur en design worden volledig afgestemd op de bestuurder. Wie kan je dus best afbeelden op je campagnebeeld? Juist … Prophets en Audi vroegen potentiële kopers én bezoekers op het Autosalon om hun gedroomde Audi A1 Sportback te configureren én nadien op de foto te gaan.

Geen mysterieuze stig of anonieme hostessen die de nieuwe Audi A1 Sportback promoten, maar levensechte bezoekers van het Autosalon. Maar liefst 451 Audi fans configureerden dit pittige stadsmodel waarbij ze keuze hadden uit 4 koetswerkkleuren en 2 dakkleuren en velgen. Na afloop poseerden ze op de Audi stand voor de lens en zij die wilden, verschenen ook nog eens met hun gepersonaliseerde Sportback-model in real time op Clearchannel-billboards over heel België.

De fans konden ook uitpakken met de Audi van hun dromen op facebook met de hashtag #brusselsmotorshow. Dat leverde Audi en Prophets een heleboel shares en likes op. Sam De Win, creatief directeur bij Prophets: “Een buitengewone Audi met een heel persoonlijke look vraagt om een persoonlijk campagnebeeld. Dus schakelden we gewoon onze doelgroep in. Welke stijl je ook hebt, er is altijd wel een Audi A1 Sportback die jou op het lijf geschreven is.”

Client: Audi

Contacts: Guy Van Mol, Marie Carranza, Stef Sleurs

Agency: Prophets

Creative Director Sam De Win

Copywriter: Wouter Huyghe, Thomas Vandenhouten

Art Director: Jean François Dooms

Account: Nathalie Rots, Amaury Thomas

Strategy: Daan Richard, Tom Willemkens

Designer: Micha Symoens

Desktop publisher: Hervé Pinte

Data analyst: Menno Bosma

Digital team: Stijn Bonjean, Kris Van Hauwermeiren

UX Designer: Joe Smith

Web designer: Steve Saelens

Developer: Tom Bruyneel, Samuel Joos

Prophets is een 360°-marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA, dat bestaat sinds 2004. Met een team van meer dan 60 creatieve marketeers helpt het bureau toonaangevende merken met het doorgronden van hun customer journey. Vanuit Antwerpen en Brussel werkt het agentschap voor Audi, Crelan, Q8, Barco, Sodexo, MIVB, DKV, de Europese Commissie, Generali, Federal-Mogul, Nucleair Forum en vele anderen.

Reyerslaan 70
B-1030 Brussel