Prophets lanceert nieuwe internationale website voor REC Solar

REC Solar, een toonaangevende producent op de wereldwijde zonnepanelenmarkt, heeft zijn nieuwe website gelanceerd. De Drupal-site kenmerkt zich door een innovatieve user interface, waarin traditionele click-navigatie en een navigatie op basis van ‘swipen' naadloos samengaan. Een speciale rol is weggelegd voor de zoekmachine. Aangezien de website een tool is voor zowel oriëntatie, verkoop, installatie-informatie als after sales, en zowel voor eindgebruikers, installateurs als energieprofessionals, is er enorm veel content. Dankzij de zoeker blijft die goed vindbaar.

EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) is de eerste regio die wordt uitgerold. In het eerste kwartaal van dit jaar gaat de site vervolgens ook stapsgewijs live voor de Japanse, Duitse en de US markt. Tijdens het uitgebreide voortraject, waarin Prophets in nauwe samenwerking met het REC Solar hoofdkantoor in München alle wensen en noden van de verschillende regio’s over de wereld in kaart bracht, bleken de marktsituaties en verkoopsstrategie per land enorm te verschillen. De Drupal-site maakt daarom gebruik van verschillende technologieën voor plaatsbepaling van de surfer, waardoor de content én de navigatie afhangt van zijn locatie.

Prophets stond in voor merkopfrissing van REC Solar, de content- en platformstrategie en alle front- en backend ontwikkeling.

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.

A. Reyerslaan 70
B-1030 Brussel