Prophets leest stiekem mee met Dag Allemaal

Maandag 28 april 2014 — Dag Allemaal, dat na competitie onlangs zijn communicatie aan Prophets toevertrouwde, komt nu naar buiten met de eerste resultaten van een opgefriste positionering. In een eerste imago-spot wordt niet alleen het extra dikke 30-jaar Dag Allemaal verjaardags-nummer aangekondigd, maar introduceert Dag Allemaal meteen ook haar nieuwe merkbelofte.

Met ‘Zoveel te vertellen’ vat  het grootste blad van Vlaanderen gebald samen waar het elke week voor staat : rijke gespreksstof bieden aan alle Vlamingen, en tegelijk het “verbindend” medium zijn waarlangs Bekende Vlamingen hun verhaal kunnen brengen.

Koen & Johan, met wie Prophets samenwerkt voor de creatieve directie , lichten toe:‘de spot raakt het gegeven aan dat héél wat meer mensen Dag Allemaal lezen dan ze soms laten uitschijnen.  Dit door in heel herkenbare situaties de meelezer in de kijker te zetten. Al deze trouwe lezers –én meelezers- worden dan ook op een warme manier bedankt voor 30 jaar trouw aan het blad.’

Tegelijk werden de lay-out en de huisstijl van het blad opgefrist, in samenwerking met Today Design. Hiermee wordt een eerste stap genomen in de strategische herpositionering die het blad verder doorvoert, waarbij ook de nodige stappen op digitaal vlak genomen worden. ‘Dag Allemaal is een ijzersterk mediamerk, met potentieel om ook op andere dragers en frequenties haar publiek te bereiken én betrekken’ verklaart Tom Willemkens, partner bij Prophets.  Meteen een boeiende uitdaging om samen met de vernieuwde directie bij de Persgroep aan te vatten.

Johan De Backer, Account director bij Prophets licht deze verbreding  naar ‘klassieke media’ toe: ‘Onze kerncompetentie is en blijft digitale en permanente communicatie, maar steeds meer klanten kloppen bij ons ook aan voor die occasionele campagnemomenten waarop alle registers opengetrokken worden.’

Imagospot Dag Allemaal