Prophets maakt ronkende elektrorock voor Audi

Het nieuwste nummer ‘Circles’ van GOOSE heeft wel een heel speciale guest appearance: de Audi R8 Coupé V10 plus. Het resultaat is ronkende elektrorock. GOOSE creëerde niet alleen een nieuwe song. Wim Reygaert bracht ook een bijbehorende videoclip in beeld. De performance werd rechtstreeks opgenomen op vinyl en in beperkte oplage uitgebracht.

Lead Vocalist Mickael Karkousse: “Er bestaan genoeg video’s waarin een auto rijdt in een berglandschap of op een circuit. We proberen graag nieuwe dingen uit en houden ervan om grenzen te verleggen. Ik denk dat daar ons raakvlak met Audi ligt. De uitdaging was allesbehalve evident maar met de hulp van de technici zijn we erin geslaagd om de Audi R8 te doen zingen. Het nummer houdt het midden tussen een optreden en een kunstinstallatie waarin we elkaar uitdagen en uiteindelijk tot een mooi samenspel komen. Ja, we hebben er een vijfde bandlid bij, eentje dat excelleert in accelereren (lacht).”

Sam De Win, CD bij Prophets: “Deze ervaring was echt uniek. Net zoals de samenwerking met GOOSE en Wim Reygaert. De opnames vonden plaats in een geïsoleerde omgeving. Op het ritme van het nummer werd het gaspedaal iets harder ingeduwd of net losgelaten. Het was fantastisch om te zien hoe rauwe toeren per minuut plots elektronische beats per minuut worden…

Sofie Luyckx, PR Manager bij Audi: “Naarmate de video vordert, merk je duidelijk dat de twee elementen samenkomen: de band en de auto. Leuk om te zien hoe GOOSE onze Audi R8 op een voetstuk plaatst en, naast hen, een plek op het podium geeft."

• Client: Audi
  • Client Team: Vincent Thys - Sofie Luyckx - Frédéric Hurchon
  • Creative Director: Sam De Win
  • Creative Team: Sam De Win - Mickael Karkousse (GOOSE) - Wim Reygaert - Frederik Draulans
  • Strategy: Daan Richard
  • Account Team: Amaury Thomas - Sofie De Clercq
  • Video Production: Caviar
  • Director: Wim Reygaert
  • DOP: Maximiliaan Dierckx
  • Making of: Bram Kempinck (camera), Pieter Dombret (motion)
  • PR: RCA
  • Manager GOOSE & Safari Studios: Hans Ascrawat
  • Vinyl cutting (live): Daft Studios
  • Vinyl Production: Dubplate.be
Over Prophets (becoming iO)

Prophets (becoming iO) is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken — zoals Audi, Proximus, Barco, Port of Antwerp, en Toerisme Vlaanderen — met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Sinds 2019 maakt Prophets deel uit van iO, het creatieve en digitale powerhouse met meer dan 1500 experts in marketing, technologie, strategie, content, en creatie.