Prophets organiseert verjaardagsfeest in mineur voor Djalali

Op vrijdag 14 januari 2022 wordt Dr. Ahmadreza Djalali 50 jaar. Er valt echter niets te vieren, we kunnen alleen maar aan hem denken en blijven hopen. Dit idee inspireerde Prophets tot een ingetogen video voor Amnesty International België Vlaanderen, die op Djalali’s verjaardag op de sociale media verschijnt.

De Iraanse wetenschapper Ahmadreza Djalali werkt als dokter in de geneeskunde voor een onderzoeksgroep verbonden aan de VUB en de Italiaanse UPO-universiteit in Navaro. Op 25 april 2016, tijdens een werkbezoek in Iran, werd hij opgepakt door de veiligheidsdiensten. Na een manifest oneerlijk proces werd Dr. Djalali uiteindelijk ter dood veroordeeld. Meer dan 5 jaar later zit hij nog steeds alleen in een cel in de beruchte Iraanse Evin-gevangenis.

50ste verjaardag van Djalali

Op vrijdag 14 januari 2022 wordt Djalali 50, een moment dat zijn echtgenote en kinderen weer niet met hem kunnen vieren. Prophets creëerde daarom een video die op die dag live gaat, om zo de gedachtenis levendig te houden en druk te blijven zetten. Hiervoor verleende Gregory Frateur, zanger en frontman van de band Dez Mona, zijn medewerking. Hij is te zien in de spot en te horen in de muziek, die hij maakte met Chantal Acda.

Client: Amnesty International België Vlaanderen
​Contacts: Alexandra Cousy, Bert Maes, Naomi Ansah, Nieke Nouwen, Wies De Graeve

Agency: Prophets
​Account Manager: Amber Verberckmoes
​Creative Director: Sam De Win
​Creation: Frederik Maes & Ivan Moons
​Motion design: Laurens Maes
​Production: Lau visual creative
​Music: Gregory Frateur & Chantal Acda

Over Prophets (becoming iO)

Prophets (becoming iO) is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken — zoals Audi, Proximus, Barco, Port of Antwerp, en Toerisme Vlaanderen — met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Sinds 2019 maakt Prophets deel uit van iO, het creatieve en digitale powerhouse met meer dan 1500 experts in marketing, technologie, strategie, content, en creatie.