Prophets wint pitch Nationale Loterij

Prophets zet de volgende vier jaar de schouders onder de digitale marketing- en communicatiediensten van de Nationale Loterij.

Antwerpen/Brussel, 10 maart 2022 — Na een publieke marktbevraging met verschillende agencies is Prophets — dat deel uitmaakt van iO — uitgeroepen als winnaar van de aanbesteding voor de Nationale Loterij. Daardoor is het full-service agency voor de volgende vier jaar de vaste partner voor digitale marketing en communicatie. Prophets neemt de fakkel over van Wunderman Thompson.

Sterke focus op merkervaring

De Nationale Loterij is een merk in een categorie met heel wat uitdagingen. Een sterke omnichannel merkervaring (CX) creëren wordt daarom een van de grootste aandachtspunten van de samenwerking. De behoeften van de doelgroep en de veranderingen in de markt bieden oneindig veel digitale mogelijkheden voor de drie multidisciplinaire product teams die werden voorgesteld. De geïntegreerde visie van Prophets brengt niet alleen merk, communicatie, en platformen samen — er werd ook gedacht aan de interne werking en samenwerkingsprocessen.

End-to-end partner

Met Prophets haalt de Nationale Loterij een echte end-to-end partner in huis. “We bieden een sterk allround team aan dat de ambities van de Nationale Loterij kan waarmaken, dankzij aanzienlijke ervaring in zowel service en experience design als digitale marketing- en communicatiediensten.” zegt Dennis Snijders (Strategy Director Prophets).

Bovendien rekenen de experts van Prophets op kennis en inspiratie van ruim 800 collega's op de verschillende campussen van iO in België.

Over Prophets (becoming iO)

Prophets (becoming iO) is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken — zoals Audi, Proximus, Barco, Port of Antwerp, en Toerisme Vlaanderen — met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Sinds 2019 maakt Prophets deel uit van iO, het creatieve en digitale powerhouse met meer dan 1500 experts in marketing, technologie, strategie, content, en creatie.