Prophets zet Cinionic in de schijnwerpers

Een nieuwe generatie laserprojectoren voor de bioscoop wereldwijd lanceren, hoe begin je eraan? Cinionic riep de hulp in van Prophets. De internationale joint venture brengt met de Barco Series 4 gloednieuwe technologie naar het cinemapubliek. Een flinke sprong voorwaarts, waar een uitgebreide communicatiecampagne bij hoort.

Prophets zette de leap forward van Cinionic in de kijker met een communicatieplatform dat alle diverse dragers coherent omvat: van een nieuw logo, key visuals en baseline voor de Barco Series 4 tot website, brochure, social banners, video, gadgets en event support. Filosofie: a smart step forward.

Grensverleggende technologie

Een vette knipoog naar de gevleugelde woorden van Neil Armstrong na de maanlanding. Want voor de cinemasector is deze nieuwe generatie van laserprojectoren even baanbrekend. Jep: “It’s one small step for cinema, one giant leap for the audience”, claimt Jelle Deconinck , Marcom Director van Cinionic.

Lancering in Las Vegas

De kick-off van de campagne? Een lanceringsevenement op CinemaCon 2019 in Las Vegas. Nieuwsgierigen ontdekten er de Barco Series 4 van dichtbij via onder meer live demonstraties en een virtuele experience. Voor wie wilde weten wat de toekomst van de cinema nog brengt, waren er talrijke panelgesprekken en ‘tech talks’ met experts uit de entertainmentindustrie.

Missie geslaagd? CMO Carl Rijsbrack: “Ik denk dat we op nog heel wat belangstelling mogen rekenen. We schrijven hier geschiedenis. Deze technologie verandert de toekomst van de cinema.”

Over Cinionic

Cinionic werd in 2018 opgericht als cinema-joint venture van Barco, CGS en ALPD. Het verenigt drie wereldwijde marktleiders die zich inzetten om een nieuwe visuele standaard te ontwikkelen en de cinemasector voort te stuwen. De verbeterde diensten en technologische oplossingen van Cinionic bieden boeiende bioscoopervaringen voor vandaag die ook toekomstbestendig zijn voor morgen. Het wereldwijd toonaangevende technologieportfolio van het bedrijf omvat bekroonde laserprojectoren, HDR, geïntegreerde mediaservers, hoogwaardige bioscoopervaringen en nog verdere innovaties.

Met meer dan 85.000 wereldwijd geïnstalleerde projectoren geniet Cinionic het vertrouwen van meer dan 200 cinema-uitbaters om het publiek op meerdere touchpoints in hun bioscoopervaring te betoveren en terug te laten komen voor meer. Vandaag wordt meer dan de helft van de bioscopen in de wereld verlicht door Cinionic.

Cinionic heeft kantoren in België, de Verenigde Staten, Hong Kong en Mexico. Surf naar www.cinionic.com en volg ons op Twitter, LinkedIn, Facebook of YouTube voor meer informatie.

Client: Cinionic
Campaign manager: Carl Rijsbrack