Q8 en Prophets blijven gaan

Q8 kennen we traditioneel als tussenstop om je auto en jezelf bij te tanken. Dat verandert niet. En tegelijk verandert er ook veel bij Q8. Want samen met de mobiliteit evolueert Q8 mee. Naast benzine en diesel, kan je nu ook al in verschillende stations terecht om elektrisch te laden en nog veel meer. Prophets leidt de communicatie rond die vernieuwingskuur in goede banen.

Het is de ambitie van Q8 om te evolueren naar een duurzame Mobiliteitsspeler. Uiteraard tank je er nog altijd benzine, diesel, koffie of een snack bij de pompstations en de shops. Maar ook elektrische wagens komen hoe langer, hoe meer aan hun trekken met laadpunten die worden uitgerold in België en Europa in samenwerking met partnernetwerken. Met de Q8 electric-app heb je een duidelijke overzichtskaart met alle laadpalen van die laadnetwerken, betaal je er je oplaadbeurt en check je je laadhistoriek.

Bovendien breidt Q8 haar aanbod uit met nieuwe diensten. Zo betaal je met de mobiele Q8 smiles app van het gelijknamige getrouwheidsprogramma makkelijk en veilig aan de pomp. En ook pechverhelping zit nu in dat aanbod. Dankzij een gratis app heb je altijd hulp op zak voor onderweg. Zonder abonnementskosten en zonder gedoe.

Om die verbrede merkpositionering kracht bij te zetten, komt Q8 met de nieuwe baseline &je blijft gaan, een daarbij horende nieuwe soundbranding, een frisse radiospot, een digitale campagne en POS-communicatie.

Want Q8 dat is tanken, elektrisch laden, slim betalen en iets lekkers halen. Vandaag en morgen. Kortom, Q8 wordt meer en meer de mobiliteitsspeler voor al wie blijft gaan.

Client: Q8
Client Team: Joke Sterckx, Filip Willems, Nina De Keyser
Creative Director: Sam De Win
Creative Team: Ivan Moons, Wouter Huyghe, Fabio Angelo Cipriano, Elias Dewulf
Design: Grigoli Kopaliani
Strategy Team: Bram Cappaert
Account Team: Gill Otte, Véronique Lemmens
Radio Production: Raygun

Prophets is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Prophets werkt vanuit Antwerpen en Brussel voor klanten zoals Audi, Proximus, Barco, Sodexo, Q8, Crelan, DKV, Partena, SEAT, Port of Antwerp, Toerisme Vlaanderen, de Europese Commissie, Federal-Mogul, Securitas en nog vele anderen.