Vrouwenraad en Prophets slopen muren tegen familiaal geweld.

Voor velen onder ons betekent ‘in uw kot blijven’ tijdens de lockdown een veilige haven. Bovendien hebben we in deze uitzonderlijke en vreemde periode nog het geluk dat we online in contact kunnen komen met familie, collega's, vrienden en kennissen. Voor heel wat vrouwen en kinderen is het in eigen huis helaas niet veilig.

Alle hulpdiensten rapporteren een toename van familiaal geweld in deze coronatijden. Daarom willen Vrouwenraad en Prophets er nog maar eens de aandacht op vestigen dat deze hulpdiensten ook nu beschikbaar blijven en dat het nummer 1712 nog bekender wordt.

Afgelopen twee weken kreeg hulplijn 1712 zeventig procent meer oproepen in vergelijking met de eerste week waarin de coronamaatregelen van kracht waren. Er werden bijna dubbel zoveel slachtoffers van geweld gerapporteerd.

De lockdownmaatregelen mogen in geen geval slachtoffers ervan weerhouden om hulp te zoeken. Familiaal geweld is altijd en overal onaanvaardbaar.

Dat zette Prophets aan tot nadenken. In een aangrijpend filmpje geeft Prophets inkijk in hoe het er bij sommige huishoudens aan toegaat. En dat is jammer genoeg niet altijd even opbeurend…

Deze spot van de Vrouwenraad moet slachtoffers en getuigen over de streep trekken om de hulplijn 1712 te contacteren.

De boodschap in het kort:

Ben jij slachtoffer of getuige van familiaal geweld? Bel het gratis telefoonnummer 1712 of chat via www.1712.be

Credits:

Client: Vrouwenraad
​Contact: Pascale Allard
​Agency: Prophets
​Creative Director: Sam De Win
​Creatives: Sophie Oome, Ivan Moons, Wouter Huyghe
​Account team Nathalie Rots
​Video Production: Laurens Maes

Over Prophets (becoming iO)

Prophets (becoming iO) is een gerenommeerd full-service marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA dat werd opgericht in 2004. Meer dan 60 creatieve marketeers helpen toonaangevende merken — zoals Audi, Proximus, Barco, Port of Antwerp, en Toerisme Vlaanderen — met het vormgeven van de customer journey van hun klanten. Sinds 2019 maakt Prophets deel uit van iO, het creatieve en digitale powerhouse met meer dan 1500 experts in marketing, technologie, strategie, content, en creatie.