VRT en Prophets zijn De Vragende Partij

Vrijdag 15 juni 2012 — Exact 4 maanden voor de verkiezingen lanceert VRT Nieuws De Vragende Partij, één van de grootste participatieve webplatformen ooit in Vlaanderen. 

Het project bestaat uit 2 fases: Tijdens de eerste fase kan iedereen een beleidsvoorstel indienen, daar steun voor zoeken en het zo op de politieke agenda van zijn gemeente zetten. 
Vanaf midden augustus worden de politieke partijen uitgenodigd hun visie op de meest gesteunde voorstellen te formuleren.
Tijdens de tweede fase, die een aanvang neemt in september, wordt aan de politieke partijen gevraagd om concrete beloftes te maken op een selectie van de voorstellen. 
Net als de gemeenteraadsverkiezingen draait alles rond het lokale niveau. Alle 327 gemeentes hebben een eigen plaats op De Vragende Partij.

Op deze manier draait VRT de ‘rollen’ om. Geen algemene programmapunten meer. De kiezer bepaalt mee de agenda van de verkiezingen.

VRT en Prophets werkten het concept uit tijdens een co-creatief proces. Waarna Prophets ook de realisatie van het platform voor haar rekening nam.

De campagne illustreert duidelijk de positionering van Prophets: Creating relevance in a connected world.

De Vragende Partij: http://bit.ly/devragendepartij

De vragende partij
De vragende partij
De vragende partij

Contacteer ons

Bjorn Joos

Creating relevance in a connected world.

Prophets

Published with Prezly