VRT en Prophets zijn De Vragende Partij

Exact 4 maanden voor de verkiezingen lanceert VRT Nieuws De Vragende Partij, één van de grootste participatieve webplatformen ooit in Vlaanderen. 

Het project bestaat uit 2 fases: Tijdens de eerste fase kan iedereen een beleidsvoorstel indienen, daar steun voor zoeken en het zo op de politieke agenda van zijn gemeente zetten. 
Vanaf midden augustus worden de politieke partijen uitgenodigd hun visie op de meest gesteunde voorstellen te formuleren.
Tijdens de tweede fase, die een aanvang neemt in september, wordt aan de politieke partijen gevraagd om concrete beloftes te maken op een selectie van de voorstellen. 
Net als de gemeenteraadsverkiezingen draait alles rond het lokale niveau. Alle 327 gemeentes hebben een eigen plaats op De Vragende Partij.

Op deze manier draait VRT de ‘rollen’ om. Geen algemene programmapunten meer. De kiezer bepaalt mee de agenda van de verkiezingen.

VRT en Prophets werkten het concept uit tijdens een co-creatief proces. Waarna Prophets ook de realisatie van het platform voor haar rekening nam.

De campagne illustreert duidelijk de positionering van Prophets: Creating relevance in a connected world.

De Vragende Partij: http://bit.ly/devragendepartij

Contacteer ons
Bjorn Joos Creating relevance in a connected world., Prophets
Bjorn Joos Creating relevance in a connected world., Prophets
Over Prophets

Prophets is een 360°-marketing- en communicatiebureau met een sterk digitaal DNA, dat bestaat sinds 2004. Met een team van meer dan 60 creatieve marketeers helpt het bureau toonaangevende merken met het doorgronden van hun customer journey. Vanuit Antwerpen en Brussel werkt het agentschap voor Audi, Crelan, Q8, Barco, Sodexo, MIVB, DKV, de Europese Commissie, Generali, Federal-Mogul, Nucleair Forum en vele anderen.

Prophets
Mechelsesteenweg 64 Bus 301
B-2018 Antwerpen

Reyerslaan 70
B-1030 Brussel